Všetci študenti zasadli do školských lavíc. V médiach odznieva, ako veľa učiteľov chýba, a ako vyštudovaní pedagógovia nemajú povinnosť nastúpiť po ukončení štúdia do škôl a atď.. Ministerstvo školstva podporuje duálne vzdelávanie a proklamuje, že v školstve chýbajú odborníci z praxe. Všeobecne, nie len v duálnom vzdelávaní. Vzniká tu ale jeden paradox, v skutočnosti riaditelia niektorých škôl, ak nie všetci, sa boja prijať do zamestnania pracovníkov z praxe, majú určitú obavu, že skúsení praktici nespĺňajú všetky požiadavky na vzdelanie (dať možnosť doplniť si pedagogické vzdelanie), ďalej uprednostňujú mladých teoretikov, ako skúsených 50 a viac ročných praktikov. Menšia mzda pre mladých a väčšie nároky mzdové u starších. Tak nám upadá úroveň školstva, lebo skúsenosti, zručnosti a znalosti, ktoré by mohli odovzdať starší so získanou praxou vo firmách , tak urobiť nemôžu , lebo pri výberových konaniach na post stredoškolského učiteľa resp. majstra odborného výcviku, nemajú šancu, spravidla sa im ani nedostane odpoveď, že ďakujeme a vybrali sme mladšieho uchádzača. Mladý teoretik učiteľ, ale aj starší učiteľ teoretik, vychová len ďalších teoretikov, t. j. absolventov stredných škôl , ihneď nepoužiteľných pre trh práce.
Celá debata | RSS tejto debaty