Fetiš miestnych a mestských samospráv. Jednoducho povedané, ďalšie príjmy do rozpočtov, ale otázkou ostáva, čo za to dostanú obyvatelia spoplatnených parkovísk mestských častí a miest. Spravidla nič, lebo miest na parkovanie nepribudne, a vyzbierané poplatky za parkovanie zožerie údržba značenia vyhradeného a spoplatneného parkovania, vydávanie samotných preukazov o zaplatení poplatku za možnosť parkovať pri svojom obytnom dome (ak nájdete voľné miesto), za kontrolu, či ste predmetný poplatok uhradili, za mzdy pracovníkov vykonávajúcich predmetnú kontrolu atď.. Kto nakoniec z toho bude mať najviac? Vysúťažená firma , ktorá bude zabezpečovať odťahovanie vozidiel, ktoré neuhradili parkovací poplatok. Položme si teda otázku, kto skutočne bude profitovať zo spoplatnenia parkovania v obytných zónach? Kto bude konečný užívateľ výhod? Bude to občan? Môj známy má dlhoročné skúsenosti, pri platení ročných poplatkov za parkovanie v mestskej časti Bratislava Staré mesto. Zaplatí , a miesto pri dome na Medenej ulici spravidla nenájde, a krúži po priľahlých uliciach aj hodinu, ak má šťastie, tak zaparkuje v okruhu cca 0,5 km od miesta bydliska. Spravidla, za určitú platbu, očakávame adekvátnu službu, ale v prípade spoplatnenia parkovania v obytných zónach je výsledok značne neistý!
Celá debata | RSS tejto debaty