Developeri v Petržalke kontra doprava

20. júla 2015, Borotovský, Nezaradené

V našej mestskej časti Petržalka vyrastú nové mrakodrapy. Majú ich začať realizovať okolo roku 2016. Vyrastie tu  administratívno-obchodný komplex a možno aj obytný, pod pracovným názvom Alfa Park, v časti medzi hrádzou, Einsteinovou ulicou a mostom Apollo. Uvedené je v súlade s dnes platným územným plánom zóny a je v poriadku, že developeri sľubujú riešenie verejných priestorov so sadovými úpravami, dopravné napojenie, vrátane cyklotrás a peších chodníkov.

Ale nedá sa prehliadnuť, že ide znova o zahusťovanie mestskej časti Petržalka, s dopadom hlavne na dopravnú priepustnosť ciest a hlavne mostov v smere z Petržalky, ale aj do Petržalky. Budúci zamestnanci, ako aj zákazníci, prípadne obyvatelia bytov v takýchto komplexoch, s veľkou pravdepodobnosťou nebudú naplno využívať na dopravu v súčasnosti budovanú električku do Petržalky. Je takmer 100 percentne isté, že budú väčšinou využívať autá. Takže dopravné napojenie bude znovu iba na jestvujúcu cestnú a mostnú infraštruktúru. Podľa môjho názoru je už dnes nesporné, že v Bratislave chýbajú minimálne jeden až dva mosty a to napojenie Petržalky smer Slovnaft a zdvojenie súčasného Prístavného mostu, ako sa uvažovalo. Z uvedeného je jasné, že do času, kedy nebudú vybudované nové mostné spojenia,  zahusťovanie rôznymi developerskými projektmi v Petržalke  sa bude zhusťovať doprava, a teda, súčasné  zápchy na mostoch budú pravdepodobne už permanentné.

Developerov nepovažujem za nepriateľov, sú potrební pre rozvoj Bratislavy. Ich potenciál je  potrebné využiť v prospech Bratislavy. Zapojiť ich do riešenia dopravnej infraštruktúry Bratislavy a Petržalky napríklad pomocou PPP projektov – t. j. Public Private Partnership (verejno-súkromné partnerstvo), ide o projekty spolupráce verejného sektora so súkromným, ktoré sú založené s cieľom efektívne zabezpečiť kvalitnú verejnú infraštruktúru a verejné služby.