Pracovisko Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy, ktoré slúži pre správu miestnych daní a poplatkov, na Blagoevovej ulici, ma prekvapilo, ako nekolegiálne vzťahy ovplyvňujú náladu obyvateľov t. j. hlavne platiteľov daní, z ktorých poberajú aj svoj plat pracovníčky daného office centra pre správu miestnych daní . Ako sa to prejavilo, dňa 02.01.2013, kedy majú oficiálne úradné hodiny (pondelok a stredu) vymedzené pre nás, občanov, platiteľov miestnych daní. Prišiel som ako poctivý platiteľ miestnych daní podať čiastočné daňové priznanie, o cca 10,40 hod., na informáciách ma poslali do okienka č. 3 (okienka sú zadelené podľa priezvisk, napr. A – Ai, Aj- Bi ) , kde už čakali štyria občania. Jeden ma oslovil a povedal, že to nie je normálne, že čaká 2 hodiny, a ja som čakal asi cca. 1 hodinu. Ale to čakanie by nebol problém, keby pri ostatných okienkach bol obdobný „nával“. Po mojom príchode vybavilo okienko č.2 dvoch občanov a okienko č.4 jedného, a ostatné okienka boli takmer bez práce a pracovníčky sa venovali pitiu kávy, papaniu novoročných koláčov, či jedeniu (niečoho tekutého) z misky, alebo tri sa venovali spoločnému rozhovoru o Vianociach a novoročných zážitkoch.
Je to kolegiálne správanie nepomôcť kolegyni, ktorá nevedela od radosti čo skôr, kým ostatné sa zabávali? A čo ich správanie profesionálov voči občanom, ktorí to všetko sledovali a už iba lakonicky konštatovali: – to sú „naši úradníci“. Kde bol vedúci, ktorý by mal situáciu sledovať a usmerniť pracovníčky, aby pomohli kolegyni a skrátili čakanie občanom?!
Doporučujem nasadiť systém lístkov s poradovým číslom, ako je na katastri nehnuteľností, Ružová dolina, Bratislava, aby bolo jasné, koľko občanov ktorá pracovníčka vybavila a či sa náhodou nenudila.
Presne tak je to aj na úrade práce ...
Celá debata | RSS tejto debaty