Bežný obyvateľ Petržalky vlastniaci automobil nemá auto na podnikanie, ktoré bez problémov zaberajú miesta na parkovanie v obytnej zóne Petržalky. Ako to viem?
Stačí sa pozrieť z okna paneláku a na jednej ulici spočítate tak cca 10 firemných dodávok, ktoré tam parkujú po 18 tej hodine až do rána.
Prečo sa nespoplatní parkovania pre podnikateľov, ktorí nepodnikajú na území Petržalky, po 18 tej hodine?
Ďalšou kategóriou sú prechodne ubytovaní v prenajatých bytoch, kde v takom 3 izbovom byte sú v prenájme 5 aj šiesti 6 obyvatelia (študujúci a pracujúci v Bratislave), a samozrejme parkujúci na uliciach Petržalky, kde vidíte rôzne evidenčné čísla s celej SR, ktoré v nedeľu zaparkujú a stoja na mieste celý týždeň (s pravidla) a v piatok odchádzajú domov !
Spoplatnenie parkovania v Petržalke a prenájom parkovacích miest znemožní sociálne slabším parkovanie v blízkosti svojho bydliska. (Skomplikuje pre dôchodcov a mladé mamičky návštevu lekára a podobne).
Je to jednoduché riešenie problému, chudobnejší obyvatelia buď auto predajú (najmä sociálne slabší občania Petržalky – napríklad dôchodcovia), alebo budú parkovať niekde inde, ale kde?
Riešením je budovať parkovacie domy pre solventných, ďalej dať možnosť odkúpenia pozemkov pri obytných domoch obyvateľom, aby si mohli dať vybudovať parkovacie miesta na vlastné náklady a nie odpredávať pozemky developerom a iným podnikavcom. Viem, že väčšinu pozemkov má vo vlastníctve magistrát hl. mesta Bratislava, a preto tu by mala vzniknúť koordinácia medzi magistrátom hl. mesta Bratislava a mestskou častou Petržalka pri riešení systému parkovania, nie len pri výstavbe veľkých projektov, ako električková trať a podobne.
Súhlasím so spoplatnením druhého auta v domácnosti, ako i so spoplatnením parkovania firemných áut po 18-tej hodine a spoplatnením parkovania pre autá obyvateľov bývajúcich v Petržalských podnájmoch.
Predmetné sa dá docieliť vystavením parkovacích preukazov pre občanov a podnikateľov Petržalky za určitý symbolický jednorázový poplatok 1 x ročne, ktorý pokryje náklady na výrobu a ich evidenciu a kontrolu. Tak by sa dali ľahko rozlíšiť tí, ktorí majú právo parkovať v uliciach Petržalky a tí ktorí môžu parkovať v uliciach Petržalky, po úhrade poplatku za parkovanie v našich uliciach.
spoplatnenim podnajomnikov, by sa mozno ...
Keby všetky budovy, postavené po ...
Celá debata | RSS tejto debaty